احیای برند
نوشته شده توسط : جعفر

 

اگر با مشتریان تان متناسب با شخصیت خودشان ارتباط برقرار نکنید، از رقبا عقب می مانید. با افزایش اهمیت بازاریابی دیجیتال، مشتریان تجربه ی متناسب با شخصیت خود را انتظار دارند، و امروزه برندهای آگاه، در حال تلاش برای تحقق این خواسته هستند. این تنها راه برای ادامه ی کسب وکار در دنیای امروز است. بنابراین اگر شما صاحب یک استارت آپ و یا یک شرکت هستید، خواهید فهمید که شخصی سازی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

 

اما اگر برای ارتباط با مخاطبان تان تلاش کنید و آن ها علاقه ای برای این ارتباط نشان ندهند چه؟ این این حالت می تواند دل سردتان کند. خوش بختانه، در اغلب موارد می توانید دلیل این که مخاطبان تان با برند شما ارتباط برقرار نمی کنند را پیدا کنید. در این جا هفت دلیل معمول آن را معرفی می کنیم:

1ـ خیلی خود محور هستید

دیل کارنگی جمله ای دارد که می گوید «اگر دو ماه برای علاقه مندکردن دیگران به خودتان تلاش کنید، تعداد دوستان بیشتری پیدا خواهیدکرد تا این که دو سال سعی کنید افراد علاقه مند به خودتان را پیدا کنید». این جمله برای کسب وکار هم صادق است. اگر می خواهید در زندگی کسی تاثیرگذار باشید، روی اهداف و مشکلاتش متمرکز شوید. به خواسته های مشتریان تان گوش دهید و چیزی که مشتریان تان به دنبال آن هستند، ارائه دهید. مردم با کسانی که فقط در مورد خودشان صحبت می کنند، ارتباط برقرار نمی کنند. در عوض، با کسانی که به آن ها احساس ارزش و قدردانی بدهند، رابطه ای عمیق ایجاد می کنند.

 

article_image_one_579.jpg

2ـ مخاطب هدف مشخصی ندارید

اگر برای همه ی افراد بازاریابی می کنید، با هیچ کس ارتباط برقرار نخواهید کرد! بهتر است که مخاطبان هدف تان را مشخص کنید. سعی کنید تا آن جا که ممکن است محدودش کنید. انجام این کار به شما کمک خواهدکرد که پیام و ارزش پیشنهادی تان را به شیوه ای جذاب تر به مخاطبان تان ارائه دهید.
زمانی که می خواهید بازار و مشتریان هدف تان را بشناسید، چند کار را انجام دهید:

  • شناسایی افرادی که بیشترین نیاز را به محصول یا خدمت شما دارند.
  • مشکلات، چالش ها و اهداف شان را شناسایی کنید.
  • بر اساس آن چه که به دست آوردید، شخصیت ها را بسازید.
  • برای این گروه محدود افراد بازاریابی کنید.

این کار فرآیند پیچیده ای نیست، اما اکثر افراد نادیده اش می گیرند. با صرف زمان برای شناخت مخاطب هدف، می توانید پیامی مناسب را، در زمانی مناسب و به فردی مناسب برسانید. و این، بازاریابی قدرت مند است.

3ـ محتوای شما احساسات دیگران را بر نمی انگیزد.

کلمات ابزاری قدرت مند هستند، به خوبی از آن ها استفاده کنید. هر کلمه ای که می نویسید باید پیام واقعی شما را انتقال دهد. باید احساسات مناسب آن وضعیت را برانگیزد. زبان محتوای تان باید بتواند به خوبی مشکلات مخاطبان تان را منتقل کند و راه حل برای آن ها پیشنهاد دهد. با انجام این کار، ارتباطی تاثیر گذار و ماندگار با مشتری خود برقرار خواهید کرد.

4ـ ارزش پیشنهادی خود را بشناسید

چه چیزی در کسب وکار شما منحصربه فرد است؟ چه چیزی شما را از دیگر رقبا در صنعت تان متمایز می کند؟ درست به همان اندازه که شناخت خریدارتان اهمیت دارد، شناخت خودتان هم مهم است. تا زمانی که ارزش پیشنهادی ای که قرار است برای فروش به مشتریان تان ارائه کنید را به خوبی نمی شناسید، چه طور می توانید با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید؟ چیزی که شما را از بقیه متفاوت می کند پیدا کنید. بعد از آن، بازاریابی، فروش و فرهنگ داخلی کسب وکارتان را حول آن شکل دهید.

 

5ـ مخاطبان تان را وفادار نکرده اید

روابط مانند یک خیابان دو طرفه هستند. کاری کنید که بین شما و مخاطبان تان ارتباطی دوطرفه شکل بگیرد و آن ها برای ادامه ی ارتباط با شما مشتاق باشند. برای این کار، راه های خلاقانه برای مذاکره ی مستقیم با مخاطبانتان را پیدا کنید. یک گفت وگو، ارسال یک هدیه ی تفکر برانگیز، به اشتراک گذاری قدردانی ای که از شما شده است، کارهایی هستند که برای این ارتباط می توانید انجام دهید. این کار ممکن است وقت گیر باشد، اما با توجه به نتایجش ارزش این سرمایه گذاری را دارد.

6ـ تیم مناسبی نساخته اید

تیم شما می تواند باعث از بین رفتن کسب وکارتان یا رشد آن شود. برای تیم سازی افرادی را پیدا کنید که با اهداف بلندمدت و چشم انداز کسب وکار شما هماهنگ باشند. از آن ها حمایت کنید، موفقیت شان را تشویق کنید و در زمان شکست به آن ها کمک کنید. مهم تر از این ها شاید پذیرفتن احتمال این است که استخدام کسی اشتباه بوده است.

7ـ بیش از حد برای نتایج بی تاب هستید.

ایجاد مخاطب طول می کشد و یک شبه اتفاق نمی افتد. باید از میزان ترافیک سایت تان و این که اکثر فالوئرها چه طور از آن خرید می کنند، آگاهی داشته باشید اما اعداد به تنهایی نمایش دهنده ی یک مخاطب نیستند. مخاطبان شما کسانی هستند که می خواهید روی آن ها سرمایه گذاری کنید تا با خرید از شما روی کسب وکارتان سرمایه گذاری کنند! زمانی که مطمئن شدید مخاطبان مناسبتان را پیدا کرده اید، مدتی هم تا دیدن نتایج کارتان طول می کشد پس برای دیدن نتایج بازاریابی روی مخاطبان هدف تان باید صبور باشید.

 

یکی از مسائل همیشگی شرکت ها، حفظ و توسعه برندها می باشد. اما در سال های اخیر در ایران، شاهد حذف و تضعیف بسیاری از برندهای مطرح در بازارهای مختلف بوده ایم. این عارضه مطمئناً دلایل متعددی به همراه دارد و باید به فکر احیای برند باشیم.

 

 

پژوهشگران و مشاوران با بررسی های متعدد و همچنین با بنچ مارک نمودن دیگر کشورها و بررسی نحوه مقابله با بحران های برند و گذر از آن یعنی احیای برند ها به نتایجی دست یافتند که این عوامل بومی شده را در اختیار شرکت های تحت مشاوره خود قرار داده اند و شرکت ها نیز با توجه به این مولفه ها توانسته اند بسیاری از ضربات و خدشه های وارد شده به برندها را که در اثر عوامل داخلی (از قبیل تبلیغات، تولید، بازاریابی و …) و خارجی (از قبیل مشتریان، عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و…) به وجود آمده بود، کنترل و مهار نمایند. اما احیای برند فرایندی دشوار و در حقیقت درمان برند است که علاوه بر هزینه، احتیاج به زمان نیز دارد. راهکار پیشنهادی ممانعت و جلوگیری از افول برند می باشد و در صورت بروز ضعف در برند، سه موضوع به منظور احیا برند Reviving Brand باید بررسی گردد.

 

article_image_one_540.jpg

 

  • شناخت مصرف کنندگان و مشتریان و تغییرات این رفتارها
  • ایجاد تمایز و نوآوری، به معنی تغییرات تدریجی در وضعیت شرکت، محصولات، نیروی انسانی و …
  • جایگاه سازی مجدد برند در ذهن مشتریان

حال راهکار مشاورین به منظور احیا برند های آسیب دیده و یا در حال کم رنگ شدن و در بدترین شرایط در حال حذف شدن، ارائه برنامه های استراتژیک برند، برنامه های عملیاتی و اجرایی به صورت کاملاً عملیاتی در خصوص بازگرداندن برند به عرصه رقابت می باشد. به گزارش خبرخودرو، در دهه گذشته این خودروساز سوئدی علیرغم حدود دو برابر شدن فروش جهانی اش، با کاهش فروش در ایالات متحده مواجه شده بود. برنامه این خودروساز شامل سیستم های انتقال قدرت جدید، خودروهای تازه، اقساط بیش تر و بازاریابی نوین به لطف یک آژانس تبلیغاتی جهانی است. خریداران خودرو، استراتژی جدید این خودروساز را با عرضه کراس اوور XC90 بازطراحی شده در اواخر سال آینده خواهند دید.

به گفته مدیرعامل ولوو، هاکان ساموئلسون، ارکان ولووی جدید، طراحی اسکاندیناوی جذاب، ایمنی و برتری محیط زیستی خواهند بود در حالی که عملکرد هوشمندانه در حوزه سیستم های سرگرمی هنری بهتر دیده خواهد شد. این خودروساز قصد دارد تا قبل از سال 2020 فروش جهانی خود را از 450 هزار دستگاه برنامه ریزی شده برای هر سال به حدود 800 هزار دستگاه افزایش دهد. از آنجایی که مالکان جدید ولوو چینی هستند انتظار می رود این کشور با فروش سالانه 200 هزار دستگاه از ایالات متحده به عنوان بزرگ ترین بازار ولوو پیشی بگیرد. ممکن است در آینده برخی ولووهای ساخته شده در چین به ایالات متحده صادر شوند.ولوو هنوز نام آژانس تبلیغاتی جدیدی که رقابت جهانی آن را هدایت خواهد کرد، اعلام نکرده است. این خودروساز بر پیشرفت اقساطش نیز تمرکز خواهد کرد تا بتواند تولید خود را از 35 درصد امسال به 40 درصد برساند. در کل برای ریبرندینگ باید بتوانیم ارزش افزوده خلاقانه و به تناسب نیاز مشتری و فرهنگ منطقه ارائه نماییم و همین موضوع نیازمند تحقیق بازار آکادمیک و علمی می باشد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: